چند تست روانشناسي تصويري جالب

۶ بازديد

تست روانشناسي,تست روانشناسي تصويري,تست تصويري روانشناسي

تست روانشناسي تصويري

 

همه افراد مي خواهند در مورد خود و شخصيتي كه دارند اطلاعاتي را بدست آورند و به دنبال يافت شخصيت خود هستند. تست هاي روانشناسي مي توانند اطلاعات بسيار مفيدي در مورد شخصيتمان به ما بدهند. در اين قسمت از بيتوته با ما همراه باشد تا با چند تست روانشناسي تصويري شخصيت خود را محك بزنيد.

تست‌هاي روانشناسي تصويري

تست هاي روانشناسي شخصيت شناسي استاندارد به دو صورت پرسش سوالات و يا با نشان دادن تصوير و پرسيدن نظرات مراجع انجام مي شود. روانشناسان براي شخصيت شناسي از تست هاي روانشناسي تصويري زياد استفاده مي كنند و با تفسير و تحليل پاسخ ها و نظرات مراجع در مورد عكس ها و تصاوير مي توانند به شخصيت فرد پي ببرند.

 

با استفاده از نتيجه تست شخصيتي روانشناسان مي توانند به مشكلات شخصيتي، روحي و رواني فرد پي ببرد و روش درماني مناسبي را براي وي در نظر بگيريد. در اين قسمت از بيتوته چند تست‌ روانشناسي تصويري براي شما قرار داده‌ايم كه به كمك آن مي‌توانيد درك بهتري از شخصيت خود داشته باشيد.

 

آزمون رورشاخ

حتما شما هم درباره آزمون رورشاخ شنيده ايد؟ آزموني جذاب كه معمولا همه از انجام آن لذت مي برند. آزمون رورشاخ كه گاهي با نام آزمايش لكه و جوهر هم شناخته مي‌شود يك آزمون رواني است كه در آن ادراكات فرد از لكه هاي جوهر جمع آوري شده و سپس آن را با كمك تفسيرهاي رواني يا الگوريتم هاي پيچيده تجزيه و تحليل مي‌كنند.

 

برخي روانشناسان از اين آزمون براي بررسي ويژگي هاي شخصيتي يك فرد يا عملكرد عاطفي وي استفاده مي كنند. از اين ازمون همچنين براي تشخيص اختلال هاي ذهني پنهان استفاده مي‌شود به خصوصو در مواردي كه بيمار تمايلي به توصيف تفكرات خود به صورت واضح ندارد.

 

پرسش: مفاهيم و اشكالي كه در تصوير مي‌بينيد را توصيف كنيد.

تست روانشناسي,تست روانشناسي تصويري,آزمون روانشناسي

تست روانشناسي رورشاخ

 

تحليل: چگونگي سرعت جواب دادن شما نشان دهنده‌ي اين است كه شما چگونه به خوبي با موقعيتهاي جديد بر خورد خواهيد كرد.

 

بهترين واكنش اين است كه بلا فاصله بيشترين پاسخ‌هاي عمومي را ارائه نماييد. پاسخهاي مناسب چوب، پروانه،بيد درختي يا حشرات، و (در وسط لكه)شكل يك زن هستند.

 

همچنين ماسك، برج فانوس دريايي، و صورت حيوان پاسخهاي عمومي هستند، اما برخي از طرحها آنها را اشارات پارانويايي تفسير مي كنند.

 

هر چيز نامناسبي كه درباره شكل زن وسط گفته شود جزو پاسخهاي بد محسوب مي شود. و غالبا به عنوان فرافكني تصور شما نسبت به خودتان در نظر گرفته مي شود (شكلي كه داراي دو پستان و بدون سر است).

 

اگر شما نتوانيد جواب‌هاي زيادي به كارت شماره يك بدهيد، بسياري از روانشناسان خواهند گفت كه شما ديدگاه بسته اي داريد.

 

تست شخصيت شناسي

پرسش: در تصوير زير چه چيزي اول نظر شما را جلب مي كند؟

تست روانشناسي,تست روانشناسي تصويري,تست تصويري روانشناسي

تست تصويري روانشناسي

 

تحليل: اگر تصوير يك اردك را مشاهده مي كنيد از نظر علم روانشناسي آدم هايي كه شخصيت عاطفي و مهرباني داريد، نيم كره سمت راست مغزتان فعالتر از نيم كره سمت چپ مي باشد.

 

اگر با ديدن عكس تصوير يك خرگوش را در اولين نگاه ديد نشان دهندي اين است كه نيم كره چپ شما فعالتر از نيم كره راست شما مغزتان مي باشد. اين دسته از آدمها، انسان هايي بامصمم و جدي هستند. كه خود را ارجعتر از ديگران مي دانند.

 

اگر هم تصوير اردك و هم تصوير خرگوش را همزمان ديديد. اين افراد داراي شخصيت خلاق هستند قوه تخيل اين افراد بسيار قوي ي مي باشد به صورتي كه به آساني متوجه نكات ريز مي شوند.

 

تست الويت و ارزش‌ها

پرسش: اولين چيزي كه در تصوير نظرتان را جلب مي‌كند چيست؟

تست روانشناسي,تست روانشناسي جديد,تست تصويري روانشناسي

آزمون‌هاي روانشناسي

 

تحليل: معمولا بيش‌تر افراد ابتدا تصوير نهنگ را مشاهده مي‌كنند. مهم‌ترين چيزهاي زندگي براي شما بينش، عقل، لذت، رضايت، و كنجكاوي است.

 

اگر پيش از هر چيز، مرد اسكي‌باز را ديديد، به شدت به يك روز مرخصي از كار يا از امور روزمره‌ي زندگي نياز داريد. به آرامش و استراحت نياز داريد. زمان آن رسيده است كه كار جديدي انجام دهيد. اين توانايي را داريد كه قدرت عظيم درون‌تان را نمايان سازيد، و در عين حال، فردي مهربان و دوست‌داشتني بمانيد.

 

تست روانشناسي طرز تفكر

پرسش: در اين عكس چه مي‌بينيد؟

تست روانشناسي,تست روانشناسي تصويري,تست خودشناسي

تست خودشناسي

 

تحليل: اگر ابتدا عكس جمجمه نظرتان را به خود جلب كرد، شما فردي سركش، آزادانديش، پر شور، و قوي هستيد.

 

اگر آن زن را در پشت ميز آرايش ديديد، فردي مغرور هستيد كه طرز تفكر رمانتيكي دارد. با وجود اين‌كه خيال‌پرداز هستيد غالبا از عدم اعتماد به نفس رنج مي‌بريد.

 

تست هوش

پرسش: شما در تصوير زير چند چهره را ميتوانيد ببينيد؟

تست روانشناسي هوش,تست روانشناسي تصويري,تست روانشناسي كوتاه

تست تصويري روانشناسي

 

تحليل:

1 – 5 كند ذهن

6 – 7 كم هوش

8 – 9 طبيعي

11 – 11 هوشيار

12 – 13 نابغه

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آزمون روانشناسي مي توانيد به سايت دكتر بهشتيان مراجعه كنيد.

در سايت دكتر بهشتيان مطالب متنوعي در زمينه هاي روانشناسي مختلف، روانشناسي باليني ، مشاوره روانشناسي ، مشاوره آنلاين ، اختلالات روانشناختي (افسردگي، اضطراب، ترس، پانيك و ...)، هيپنوتيزم ، خودهيپنوتيزم ، هيپنوتيزم بيدار ، مديتيشن ، ذهن آگاهي ، ازدواج ، پيش از ازدواج ، مشاوره قبل از ازدواج ، روابط جنسي ، تست نئو ، تست شخصيت ، علل عدم قبولي در مرحله سنجش شخصيت قضاوت ارايه شده است.

اگر به دنبال بهترين روانشناس تهران ، دكتر روانشناس خوب و دكتر هيپنوتيزم هستيد و يا آنكه نمي دانيد به روانشناس مراجعه كنيد يا مشاور يا روانپزشك در سايت دكتر بهشتيان ملاك هاي انتخاب روانشناس خوب و اينكه چگونه متخصص مورد نظر خود را پيدا كنيد، ارايه شده است.

 

منبع: بيتوته

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.