ترفندهايي براي حفظ احترام متقابل ميان زوج‌هاي جوان

۵ بازديد

زهرا امام روانشناس و مشاور در گفت‌وگو خبرنگار درباره چگونگي احترام به همسر اظهار كرد: ازدواج امري مقدس به حساب مي‌آيد، براي داشتن يك زندگي پايدار، دانستن و داشتن يكسري مهارت‌ها الزامي است، چراكه اولين ستون زندگي مشترك احترام زوجين به يكديگر است.

 

 

او با بيان اينكه براي احترام قائل شدن در زندگي مشترك دانستن چند راهكار الزامي است، افزود: خودتان و همسرتان را در يك تيم ببينيد، به تفاوت‌هاي فردي يكديگر توجه كنيد، به صحبت‌هاي هم به صورت فعال گوش دهيد، در زندگي مشترك هدف‌هاي مشترك داشته باشيد، در مواقع ضروري با همسرتان همدلي كنيد.

اين روانشناس تأكيد كرد: هنگامي كه بحثي در ميان زوجين پيش مي‌آيد، بهتر است در فضايي امن و به دور از تنش مشكل را حل كنند.

امام ادامه داد: همواره به خود احترام بگذاريد. به خاطر داشته باشيد كسي كه به خود احترام نمي‌گذارد، نمي‌تواند به همسر خود نيز احترام بگذارد. هنگامي كه در زندگي مشترك دچار خطايي مي‌شويد، حتما به موقع عذرخواهي كنيد و در مقابل خانواده‌هاي يكديگر و ساير افراد حتما به يكديگر احترام بگذاريد.

او افزود:  رازدار يكديگر باشيد، همواره در زندگي مشترك مسئوليت كار‌هاي خود را بپذيريد، حساسيت‌ها و خط قرمز‌هاي همسر خود را بشناسيد و سعي كنيد رو‌ي حساسيت‌ها و خط قرمز‌هاي يكديگر نرويد. خواسته‌هاي همسرتان را بشناسيد و درصدد برآورده شدن آن‌ها باشيد و در رفتار و كلام خود به همسرتان احترام بگذاريد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.