چند تمرين ساده براي تقويت مغز

۴ بازديد

 

توانايي‌ هاي مغزي‌, روش تقويت حافظه

استفاده از مغز بدون وقفه در محل كار ادامه دارد، بنابراين براي مديريت اطلاعات و فراموش نشدن جزئيات روزانه، انجام برخي تمرينات مغزي ضروري است. به همان ترتيب كه فعاليت‌هاي جسمي و ورزش عضلات را تقويت مي‌كنند، تمرين‌هاي ذهني نيز، فعاليت‌هاي مغزي را بهبود مي‌بخشند.

تقويت حافظه كوتاه‌مدت
تقويت حافظه كوتاه‌مدت به ذهن كمك مي‌كند تا اطلاعات جديد سريع‌تر به خاطر سپرده و در نتيجه با سرعت بالا به كار گرفته شوند. اين تمرين، زمان بسيار كمي در حد چند دقيقه در روز را به خود اختصاص مي‌دهد.براي چند ثانيه فهرستي از چند كلمه تصادفي، مثل فهرست خريد را نگاه كنيد و آنها را به خاطر بسپاريد. سپس سعي كنيد، آنها را به ترتيب از حفظ بگوييد .

توانايي‌ هاي مغزي‌, روش تقويت حافظه

براي تصميم‌گيري‌هايتان، استدلال كنيد
تصميم‌گيري براساس عقل سليم از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، اين شيوه نه تنها افراد را از خطرهاي احتمالي دور مي‌كند بلكه به تقويت قوه استدلال كمك مي‌كند. استدلال كردن نيز به نوبه خود از برترين مهارت‌هايي است كه مغز و ذهن را قوي و نيرومند مي‌كند. بنابراين ذهن‌تان را به استدلال، شيوه‌هاي سازنده و منطقي عادت دهيد. براي دستيابي به مهارت استدلال كردن، هر روز 5 دقيقه را براي كامل كردن سري‌هاي عددي منطقي صرف كنيد. اين نوع از تمرين‌هاي رواني به شما كمك مي‌كند كه به طور خودكار و براساس طرح‌هاي منطقي استدلال كنيد .

توانايي‌ هاي مغزي‌, روش تقويت حافظه

سرزندگي ذهنتان را حفظ كنيد
فناوري همه جا حضور دارد و تمام كارمندها بيشتر زمان و روز خود را با آنها سپري مي‌كنند. اگرچه اين فناوري‌ها به صرفه‌جويي در زمان منجر مي‌شود اما به سرزندگي ذهن آسيب مي‌زند. براي حل اين مشكل، كافي است هر روز يك محاسبه ذهني انجام دهيد. به عنوان نخستين تمرين، بهترين كار اين است كه از ماشين حساب براي انجام حساب و كتاب‌هاي ساده خودداري كنيد. به طور مثال براي حساب كردن سهم هر نفر از دوستان در رستوران، سريع تلفن همراهتان را به كار نيندازيد.     توانايي‌هاي مغزي‌تان را بشناسيد

توانايي‌ هاي مغزي‌, روش تقويت حافظه

افزايش توان براي كسب زمان
سازماندهي امور، فعاليت‌هاي غير مفيد و از دست رفتن زمان را رفع مي‌كند، در نتيجه فرد زمان بيشتري در اختيار خواهد داشت. براي دستيابي به سازماندهي مفيد، انجام وظايف با رعايت نظم و بنابر كاركردها ضروري است. از سوي ديگر تشخيص اولويت‌ها نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. تمرين جالبي براي افزايش توان سازماندهي توصيه مي‌شود، براي اين تمرين بايد محله‌اي را كه برايتان آشناست، در ذهنتان تصور كنيد و مكان‌هاي مختلف مانند، خانه‌ها و مغازه‌ها را جابه‌جا كرده و به بهترين شكل ممكن سازماندهي كنيد. اين تمرين به شما اجازه مي‌دهد تا در محل كارتان بتوانيد امور را سازماندهي كنيد و زمان كافي داشته باشيد، به اين ترتيب ذهن‌تان با آرامش بيشتر به فعاليت مي‌پردازد.

توانايي‌ هاي مغزي‌, روش تقويت حافظه

توانايي‌هاي مغزي‌تان را بشناسيد
متنوع ياد بگيريد. ياد گرفتن نكات جديد، بدون اينكه نورون‌هاي مغزي را خسته كند، به حفظ شدن فعاليت‌هاي ذهني منتهي مي‌شود.اين تمرين به مغزتان كمك خواهد كرد كه هميشه با نشاط آماده ياد گرفتن بيشتر بماند. براي اينكه نكات جديدي ياد بگيريد، هر روز چند دقيقه را در صفحات آموزشي اينترنت بگذرانيد. در پايان مطالعه، اطلاعات كليدي را جمع‌بندي كنيد. به اين ترتيب، نكات فراگرفته شده به شكلي پايدار در ذهنتان حفظ خواهند شد .

توانايي‌ هاي مغزي‌, روش تقويت حافظه

انجام چند فعاليت به طور همزمان
اگر بتوانيد چند كار را همزمان انجام دهيد، توانايي‌هاي ذهنيتان به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد يافت. تكرار و تمرين از عوامل موفقيت در دستيابي به اين شيوه است. به عنوان تمرين مي‌توانيد از كار با نرم‌افزارها شروع كنيد، براي اين منظور بايد سعي كنيد از دكمه‌هاي ميانبر استفاده كنيد، بايد اين قابليت را تا حدي در خود پرورش دهيد كه ديگر نيازي به موس نداشته باشيد. اين حركت باعث مي‌شود كه بتوانيد همزمان چند كار را در كنار هم و به موازات يكديگر انجام دهيد .

توانايي‌ هاي مغزي‌, روش تقويت حافظه

براي بازدهي بالاتر، بيشتر تمركز كنيد
اگر براي متمركز شدن روي يك پرونده به اندازه كافي تمركز نداريد، نبايد نگران شويد. با اين حال ممكن است برخي اطلاعات مهم را از قلم بيندازيد و بازدهي‌تان آسيب ببيند. براي رفع اين معضل بايد تا حد ممكن جلوي اطلاعات مزاحم را بگيريد و اجازه ندهيد سطح آگاهي‌تان افت كند.

منبع: سلامت نيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.