كدام زوج ها كارشان به طلاق جنسي ختم ميشود؟

۴ بازديد

رابطه زناشويي از موضوعات مهمي است كه سبب پايداري زندگي مشترك مي شود به صورتي كه نارضايتي جنسي در رابطه زناشويي به سرعت زمينه را براي سردي روابط در بين همسران به وجود مي آورد و مشكلات زيادي را براي زوجين به وجود مي آورد تا جايي كه زندگي مشترك را به سمت طلاق و جدايي مي كشاند.

بسياري از كارشناسان طلاق جنسي را مقدمه اي بر طلاق عاطفي مي دانند . در اين بخش به عوامل ايجاد طلاق جنسي و درمان آن پرداخته ايم.

 طلاق جنسي

طلاق جنسي چيست و چه دليلي دارد؟

تفاوت مردان و زنان در نيازهاي جنسي

مشكلات جنسي يكي از عوامل مهم اختلاف ميان زوجين و گاه حتي طلاق آنهاست در كشور ما نيز هر چند به علت وضعيت خاص فرهنگي و عرفي آمارهايي دقيقي از اختلالات جنسي وجود ندارد اما اختلالات جنسي در ايران و تاثير آن بر طلاق زوجين نگران كننده است.از مشكلات جنسي مي توان به زودانزالي در مردان و كاهش ميل جنسي و سردمزاجي در زنان اشاره كرد.

طلاق جنسي اختلالي مهمتر از طلاق عاطفي

طلاق جنسي يا سرد شدن از روابط زناشويي مقدمه اي بر طلاق عاطفي است . عواملي كه بر طلاق جنسي تاثير گذار است عبارتند از :

سرد مزاجي

سرد مزاجي، شادي و نشاط زندگي مشترك را از بين مي برد و عواقب جبران ناپذيري مانند قهر و جدايي را بر جاي مي گذارد. زوجين براي كاهش سردمزاجي بايد به دنبال دلايل سردمزاجي باشند و براي درمان بي ميلي جنسي به درمانگر مراجعه كنند .

 سرد مزاجي زنان

طلاق جنسي به دليل سرد مزاجي در رابطه

چه چيزي موجب طلاق جنسي مي شود؟

ناهمخواني جنسي و تمايلات جنسي متفاوت

ناهمخواني جنسي زن و شوهر در طولاني مدت مي تواند بنيان خانواده رااز هم بپاشد و سرنوشت خانواده را به طلاق موكول نمايد. زن و شوهر در طلاق جنسي به لحاظ عاطفه و صميميت، علاقه و عشق مانند هم هستند اما نمي توانند يك رابطه جنسي را به خوبي پيش ببرند و هم آغوش مناسبي براي يكديگر نيستند.

اگر زوجين به لحاظ تمايلات جنسي متفاوت باشند، در رابطه جنسي و زندگي مشترك دچار مشكل خواهند شد، زيرا رابطه جنسي خوب و مساعد، براي زندگي زناشويي مفيد است. از موارد تاثير گذار كيفيت و كميت رابطه جنسي ، شكل و شيوه رابطه جنسي مورد علاقه دو طرف، پيش نوازي و يا پس نوازي در رابطه، ميل جنسي زياد و يا ميل جنسي كم است .

اگر رابطه جنسي لذت بخش نباشد جز دلسردي، دلخوري و دوري چيزي نخواهد داشت پس طلاق جنسي در طولاني مدت به طلاق عاطفي و طلاق رسمي و قانوني مي انجامد.

 سرد شدن در رابطه جنسي

طلاق جنسي و دلسردي در رابطه زناشويي

عوامل مهم ايجاد طلاق جنسي

باورهاي فرهنگي نادرست

از ديگر عواملي كه سبب طلاق جنسي مي شود باورهاي فرهنگي نادرستي چون برتري داشتن جنس مرد نسبت به زن و پرخاشگري جنسي است كه مي تواند منجر به ناسازگاري و ناهماهنگي جنسي ميان زوجين شود.

تغذيه نامناسب و داروهاي شيميايي

از جمله عواملي كه سلامت جنسي را تحت تاثير قرار مي دهد تغذيه نامناسب، استفاده از داروهاي بدنسازي و شيميايي است.در اين شرايط معمولا ميل جنسي كمتر شده و رضايتمندي جنسي كاهش مي يابد.

مصرف سيگار يا مواد مخدر

يكي ديگر از عوامل موثر در ايجاد سرد مزاجي و بي ميلي جنسي در زوجين، مصرف سيگار يا مواد مخدر است؛ به طوري كه ميل جنسي افراد معتاد كاهش يافته زيرا مواد مخدر اثرات مخربي بر ميل و توانايي جنسي انسان دارند.

 مصرف سيگار و مخدر

مصرف سيگار از دلايل سردي در رابطه و طلاق جنسي

دلايل طلاق جنسي چيست؟

ارضاي جنسي

ارضاي جنسي در زندگي زناشويي باعث لذت بردن، صميميت و آرامش و محبت زوجين مي شود. ارضاي غرايز جنسي، نه تنها باعث سلامت اعضاي جنسي بدن مي شود بلكه باعث تسكين و آرامش زوجين نيز به دليل درك متقابل و همسويي عاطفي زن و شوهر با يكديگرمي شود.

بين غرايز جنسي و ارضاي آن و درك متقابل و صميميت بين همسران، رابطه مستقيم پا برجاست و يكي بر ديگري اثر گذار است. درك جنسي و عاطفي همسر، سبب آرامش فرد و وجود مشكل در ارضاي غرايز جنسي بر كيفيت روابط زناشويي تاثير گذار است.

چنانچه بارها در بخش سلامت جنسي در نمناك گفته ايم در صورت وجود نا هماهنگي و نا همساني در ارضاي غريزه جنسي در صورتي كه تنها نياز يكي از همسران تامين شود، زندگي جنسي با مشكل روبرو مي شود زيرا در تامين غرايز جنسي همسران، دو وضعيت برد – برد و يا باخت –باخت موجود است و عدم تامين نياز يكي از همسران موجب شكست هر دو زوج مي شود.

 بهبود رابطه جنسي

عدم ارضاي جنسي از عوامل ايجاد طلاق جنسي

كساني كه كارشان به طلاق جنسي مي رسد

تفاوت جنسيتي

مردان نسبت به زنان زودتر تحريك مي شوند اما تحريك جنسي شان نيز دوام زيادي ندارد، اما زنان دير تحريك شده و شدت تحريك جنسي شان بيشتر از مردان است. بسياري از مردان نمي دانند كه ارضاي زنان از بيرون اتاق خواب و حتي از روزها قبل شروع مي شود و فكر مي كنند زنان نيز مانند خود ارضاي جنسي شان از داخل اتاق خواب و از روي تختخواب آغاز مي شود.

متاسفانه زنان و مردان با معيارهاي خودشان يكديگر را مي سنجندو از نيازهاي يكديگر اطلاعي ندارند و شناخت كافي از يكديگر ندارند . مردان همسر خود را در رفتار و نياز مانند يك مرد قضاوت مي كنند و زنان نيز سعيشان اين است كه همسرشان را بر اساس معيارهاي زنانه، مورد ارزيابي و توجه قرار دهند كه اين عامل سبب ايجاد اختلافات زناشويي، سردي و بي ميلي هاي جنسي در زندگي زوجين و يا حتي خيانت مي شود .

 درمان سردي در رابطه زناشويي

طلاق جنسي و تفاوت هاي ميل جنسي زن و مرد

درمان اختلالات جنسي

براي درمان اختلالات جنسي نگاه جامع و توجه همزمان به جنبه هاي پزشكي و روان شناختي الزامي است زيرا اختلالات جنسي ريشه روان شناختي دارند يا با منشا ارگانيك و عضوي با درصدي از ريشه هاي روان شناختي قابل تشخيص هستند.

آغاز اختلالات جنسي با مشكلات روان شناختي و گاهي نيز با برخي از بيماريهاي پزشكي همراه است و استرس ها و عوامل رفتاري نيز به تدريج به آن اضافه مي شوند.

در نوعي از اختلال رابطه جنسي كه به عنوان ازدواج به وصال نرسيده شناخته مي شود، زن و شوهر پس از گذشت ماهها و گاه حتي چند سال، نمي توانند رابطه جنسي كاملي را تجربه كنند.

براي درمان اين اختلال درمانگر بايد اگر حجب و حيا باعث اين مشكل شده علت روان شناختي اين مطلب را كشف نموده تا از طريق روشهايي، عمل جنسي قبيح پنداشته شده در ذهن بيمار را موجه و مناسب متصور ساخت.

بايد بدانيد اختلال جنسي تثبيت شده غيرقابل درماني وجود ندارد اما روشهاي درماني افراد گوناگون، با يكديگر فرق مي كند . نحوه درمان بستگي به عواملي مانند سن مراجعه كننده، مدت زمان ازدواج، وضعيت پزشكي، عوامل ايجاد كننده اختلال و آخرين وضعيت رفتاري زندگي زناشويي دارد.

در درمان اختلالات جنسي زن و مرد نبايد يكديگر را قضاوت كنند و يكديگر را مقصر و متهم ايجاد اين مشكل بدانند هر دو، براي حل مشكل مشتركشان بايد تلاش كنند و تا رسيدن به نتيجه قطعي دست از تلاش برندارند..

 درمان اختلالات رابطه زناشويي

جلوگيري از طلاق جنسي و بهبود رابطه زناشويي

اهميت مشاوره جنسي پيش از ازدواج

بسياري از جوانان به علت فرهنگ و مسائل اجتماعي، خانوادگي و شخصي، در دوران آشنايي پيش از ازدواج، به بررسي اين مساله نمي پردازند و بدون توجه به ميل و نيازهاي جنسي همسر انتخاب مي كنند اما ضرورت و اهميت سنجش و ارزيابي اين عامل، بسيار مهمتر از بررسي هاي ديگر است.

توجه به هم تايي جنسي زن و شوهر در مشاوره هاي ازدواج بسيار پر اهميت است . از مولفه هاي مهم قابل دريافت در جلسات مشاوره پيش از ازدواج كسب اطلاعات از فيزيولوژي بدن، تشخيص گرم بودن و سرد بودن جنسي، آگاهي از روياهاي جنسي فرد از بلوغ تا كنون، ارزيابي و بررسي تصورات و فانتزي هاي جنسي، شناخت و آگاهي از تبعات ازدواج زوج هاي غير همخوان جنسي با هم و... هستند كه شناخت و سنجش آنها سبب مي شود كه از آينده زندگي جنسي زوج اطلاعاتي حاصل شود.

منبع: نمناك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.