راه حل روانشناس براي فراموش كردن خاطرات بد

۳ بازديد

فراموش كردن خاطرات بد

خاطرات بد گذشته از جمله مواردي است كه اگر در ذهن فرد باقي بماند اثرات بدي را بر زندگي او مي گذارد. پس بايد براي فراموش كردن هر چه زودتر خاطرات بد تلاش كند و زندگي آرام و زيبايي داشته باشد.

چگونگي فراموش كردن خاطرات بد گذشته

مهم نيست گذشته چه بلايي بر سر شما آورده است به آينده اميدوار باشيد در اين احساس حقيقتي وجود دارد، چون اين تنها يك پيام روايي از جهل و خوشبختي نيست شخصيت ما مجموع تمام اتفاقات زندگي خوب، بد … و حتي زشت است.

اتفاقات دردناكي كه در طول زندگي متحمل شده ايم، مي تواند در خاطرات ما وجود داشته باشد به روشي كه حتي از آن آگاه نيستيم، حتي اگر احساس كنيم كه ما به راه خود ادامه داده ايم.

روانشناس به گذشته به عنوان يك كليد اصلي براي درك شخصيت فعلي تكيه كرده انداما سوالاتي كه ما در اين بخش از نمناك مي خواهيم اين است "مي تواند خاطرات بد گذشته را براي هميشه حذف كرد؟ اگر اينطور است، چطور از شر اين خاطرات بد خلاص شويم؟

چگونه خاطرات خود را پاك كنيد؟

از شر چيزهاي ملموس خلاص شويد:

اگر با خاطرات بد به طور پيوسته بمباران شده ايد بخاطر چيزهايي كه بالاجبار و پيوسته مي بينيد آنها را دور بريزيد مثلا، اگر مي خواهيد بدانيد چطور خاطرات يك رابطه بد را از بين ببريد، به اطراف خود نگاه كنيد.

فراموش كردن خاطرات بد

فراموش كردن خاطرات بد با روانشناسي

چگونه خاطرات بد را فراموش كنيم؟

روي خاطرات بد تمركز نكنيد:

هر چه بيشتر روي چيزي تمركز كنيد كه در واقع سعي داريد آن را فراموش كنيد، احساسات منفي بيشتري خواهيد داشت. حتي اگر تمركز روي خلاص شدن از خاطرات بد باشد چون هنوز بر روي خاطرات ، ناخود آگاه متمركز هستيد.

براي اينكه واقعا اين خاطرات بد را كنار بگذاريد، بايد از جلب توجه آن ها به خود صرف نظر كنيد تمركز خود را روي افكار و خاطرات مثبت تغيير دهيد اين قدرت را داريد كه ذهن خود را آموزش دهيد تا هر بار كه احساس منفي مي كنيد به چيز شاد و زيبايي فكر كنيد.

تغيير حافظه:

براي پاك كردن يك حافظه بد، سعي كنيد آن را به ياد بياوريد در حالي كه از خودتان لذت مي بريد. براي اين كه اين كار موثر باشد، بايد درد را تحمل كنيد و خاطرات را به ياد آوريد و شخم بزنيد بنابراين احساس خوشايند را مختل نمي كند اين تمرين مثبت ذهن شما را به احساس شادي و آرامش در مورد حافظه بد مي كشاند كاري را انجام دهيد كه شما را خوشحال كند

تنظيم احساسات و واكنش هاي خود نسبت به حافظه:

اگر چه نمي توانيد رويدادهايي را كه به شما خاطرات بد مي دهند تغيير دهيد، اما مي توانيد روش خود را تغيير دهيد و نسبت به آن واكنش نشان دهيد. هر بار كه حافظه را به ياد مي آوريد، احساس استرس، ترس و اضطراب دوباره ظاهر مي شود زيرا به ذهن و بدن شما گفته مي شود كه اين احساس را در نتيجه اين خاطره احساس كنند.

پس چطور مي توان خاطرات را محو كرد؟ پيش از اين هم در نمناك گفتيم كه براي اين منظور برخي تمرينات تنفسي را امتحان كنيد تا به شما در آرامش كمك كند و اجازه دهيد كل بدن شما آرام شود نفس عميق بكشيد و عميق تر دم ، بازدم انجام دهيد.

حذف خاطرات بد از ذهن

نفس عميق براي فراموش كردن خاطرات بد گذشته

راه هاي فراموش كردن خاطرات بد گذشته

انجام توصيه هاي مذهبي :

آزاد كردن روح اساسا يك تمرين تزكيه نفس در ذهنتان است كه به شما كمك مي كند يك خاطره بد را رها كنيد براي اجراي يك خبر رسمي، بايد حافظه بد خود را به عنوان يك عكس تصور كنيد. جزئيات مربوط به عكس را با تمام خاطرات منفي از تجربيات ضربه روحي كه مي خواهيد فراموش كنيد، اضافه كنيد.

خاطرات بد را با خاطرات جديد جايگزين كنيد:

اگر بتوانيد ذهن خود را با تجربيات مثبت پر كنيد، به از بين بردن خاطرات بد كمك خواهيد كرد. خاطرات جديد شما جاي خاطراتي را مي گيرند كه شما مي خواهيد فراموش كنيد براي انجام اين كار مي توانيد چيزهاي مختلفي را امتحان كنيد، مثل درگير شدن با يك گروه جديد از مردم، انجام يك سرگرمي جديد در هنر و ادبيات و يا حتي يك شغل جديد مي توانيد به ذهن خود كمك كنيد كه بر فعاليت هاي جديد متمركز بماند

اين خاطرات را براي هميشه پاك كنيد:

به ياد داشته باشيد كه خاطرات بد شما براي هميشه مي تواند با كمك يك هيپنوتيزم انجام شود هيپنوتيزم، روشي صحيح و موثر براي حذف دائمي خاطرات ناخواسته از ذهنتان است هيپنوتيزم به ذهن نيمه هشيار شما كار مي كند، به جاي ذهن فعال و متفكر شما، كه به پاك كردن حافظه از ريشه كمك مي كند.

هيپنوتراپيست ابتدا يك وضعيت بسيار آرام را در ذهن و بدن شما ايجاد خواهد كرد و سپس آن ها با شما كار خواهند كرد تا واكنش خود را به حافظه تنظيم كنيد، و آن احساسات منفي كه به آن متصل هستند. در پايان، پس از پردازش احساساتتان حافظه بي ربط و فراموش مي شود.

هيپنوتيزم براي خاطرات بد

هيپنوتيزم براي فراموش كردن خاطرات بد

نحوه فراموش كردن خاطرات بد با روش هاي علمي

فراموش كردن حافظه ناخواسته:

با سركوب حافظه انتخابي، اين تصور وجود دارد كه يك فرد مي تواند به طور تعمدي يك حافظه بد را با روش هاي درماني خاص مسدود كند. با اين حال، اين روش فقط يك حافظه را سركوب مي كند، به جاي آن كه آن را پاك كند، بنابراين به احتمال زياد دوباره ظاهر مي گردد.

فراموشي ايجاد كردن

فراموشي با مواد مخدر مانند ميدازولام ،تريازولام و ديازپام مي تواند به ذهن شما كمك كند خاطره هايي را از دست بدهيد كه مي خواهيد فراموش كنيد فراموشي ناشي از دارو اغلب زماني مورد استفاده قرار مي گيرد كه بي حسي يك گزينه عملي به عنوان درمان براي بيماراني است كه تحت يك روش پزشكي آسيب ديده قرار دارند.

اختلال عملكرد مولكولي مغز:

ذخيره حافظه در نتيجه الگوهاي سيناپسي مغز وجود دارد تغيير الگوي مكانيسم هاي مولكولي مغز شما مي تواند وجود حافظه را به طور كامل مختل كند و در نتيجه چنانچه در نمناك اشاره شده است به وسيله اي موثر براي نحوه پاك كردن خاطرات تبديل شود.

از ياد بردن خاطرات گذشته

بهترين روش هاي فراموش كردن خاطرات بد گذشته

پاك كردن خاطرات بد از ذهن با تكنيك هاي علمي

فرآيند يكپارچگي حافظه را متوقف كنيد:

زماني كه يك خاطره را به ياد مي آوريد، آخرين باري را كه اين رويداد را به ياد داريد را به ياد مي آوريد و نه خود رويداد اين بهترين زمان براي تنظيم حقيقت در حافظه شماست پس هرچه سريعتر از ياداوري خاطرات بد دور شده و اين فرآيند را متوقف سازيد.

تكنيك هاي كمك به خود را امتحان كنيد:

EFTs، يا تكنيك آزادي احساسي، تمرين هاي خود كمكي را با استفاده از تكنيك فشار رواني براي كمك به رها كردن حافظه ناخواسته بدون استفاده از دارو انجام مي دهند اما اندازه گيري موفقيت اين روش ها دشوار است.

حرف آخر

ساده ترين و بهترين پيشنهاد علمي و روانشناسي براي فراموش كردن خاطرات بد گذشته زندگي در حال است پس براي رهاي هرچه سريعتر از اين خاطرات اتصال روحي رواني خود را از گذشته قطع كرده و در حال زندگي كنيد.

در صورت نياز به مشاوره روانشناسي  بهتر است ابتدا ويژگي هاي يك دكتر روانشناس خوب  را بدانيد. در سايت دكتر بهشتيان  مقاله اي در اين زمينه وجود دارد كه توصيه مي كنم اين مقاله را مطالعه كنيد.

منبع : نمناك


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.