اعتماد به نفس در زندگي فردي و كيفيت آن

۸ بازديد

اعتماد به نفس به ميزان علاقه، اطمينان و غروري كه نسبت به خود داريد مي گويند. اما هميشه افراد زيادي وجود داشته اند كه به دلايل بسياري زندگي را دو بعدي ميبينند و به همين دليل پيدا كردن توانايي هاي خودشان برايشان مشكل شده و زندگي برايشان بي معني شده است.

 اعتماد به نفس نقش بسزايي بر كيفيت زندگي، بهبود رشد شخصيتي و عملكرد فرد دارد، اعتماد به نفس از بعد رفتاري خودباوري فرد نسبت به خويش است كه قابليت و توانايي انجام دادن امور در هر سطحي را دارد.اعتماد به نفس

 

 اعتماد به نفس از بعد عاطفي نشانگر تسلط بر كنترل احساسات و عواطف است، افرادي كه از اعتماد به نفس بالايي برخوردارند هنگام مقابله با مشكلات، آسيب ها و رنج ها كنترل هيجانات و احساسات برايشان راحت تر است و به دنبال حل مسئله هستند. اين اشخاص خودآگاهي خود را افزايش مي دهند و براساس اين چارچوب، به بازسازي خود مي پردازند.

 

فرد بايد نظام باورش را تقويت كند و به اين حس برسد كه انسان بي همتايي است. الگوپذيري هاي مناسب داشته باشد و تا حد امكان نسبت به خود واقع گرا و مثبت انديش باشد. از بعد انساني و اخلاقي روابط خود با اطرافيان را تقويت كند و براي خود و ديگران ارزش قايل شود.

 

توصيه مي شود فردي كه به دنبال افزايش اعتماد به نفس است بايد با مشاور و متخصص باليني در ارتباط باشد و مشاوره آموزشي را پيش بگيرد

منبع : نمناك

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.