چطور در زندگي شادتر باشيم؟

روانشناسي كاربردي

چطور در زندگي شادتر باشيم؟

۶ بازديد

سلامت نيوز: داشتن سبك زندگي سالم، مساله‌اي فراتر از تغذيه سالم و ورزش كردن منظم است. احساس كردن شادي و خوش‌بختي در زندگي روزمره مي‌تواند بر سلامت عمومي همه انسان‌ها، تاثير مثبت و خاصي بگذارد.

به گزارش سلامت نيوز به نقل از سايت سلام دكتر، داشتن سبك زندگي سالم، مساله‌اي فراتر از تغذيه سالم و ورزش كردن منظم است. احساس كردن شادي و خوش‌بختي در زندگي روزمره مي‌تواند بر سلامت عمومي همه انسان‌ها، تاثير مثبت و خاصي بگذارد. بنابراين اگر مي‌خواهيد زندگي شادتري داشته باشيد، حتما به اين چند نكته دقت كنيد.

 

اولين چيزي كه در شروع روز به آن فكر مي‌كنيد، بايد يك موضوع شادي‌بخش و پُرانرژي باشد. وقتي كه هر روز صبح در آينه به خودمان نگاه مي‌كنيم و به همه مسائلي فكر مي‌كنيم كه آزارمان مي‌دهد، باقي روز را با ناراحتي مي‌گذرانيم. بنابراين به خودتان تعهد بدهيد كه از فردا صبح، نگرش تازه‌اي درباره خودتان داشته باشيد و به خودتان يادآوري كنيد كه شادي، اولين چيزي است كه هر روز بايد آن را لمس كنيد.

 

برخي متخصصان  باليني توصيه مي‌كنند كه صبح‌ها به‌جاي كار كردن با تلفن همراه هوشمند يا تماشاي تلويزيون، به موسيقي گوش دهيد. مي‌توانيد از روز قبل، موسيقي‌هاي شادي‌بخش و خلاقانه‌اي را انتخاب كنيد كه به تقويت خُلق‌وخو كمك مي‌كنند و احساس رهايي به روان شما مي‌بخشند. اگر صبح‌ها وقت كمي براي گوش دادن به موسيقي داريد، باز هم بنشينيد و حداقل به يك يا دو قطعه موسيقي گوش دهيد.

 

نكته مهم ديگر اين است كه افكار منفي را از ذهن‌تان دور كنيد. نبايد درباره خودتان و انسان‌هاي ديگر، دائما منفي‌بافي كنيد يا افكار مخربي داشته باشيد. برخي فنون مديتيشن مي‌توانند در دور كردن افكار منفي از ذهن به شما كمك كنند. وقتي مدتي براي كنار گذاشتن افكار منفي با خودتان تمرين كنيد، متوجه تغييرات زيادي مي‌شويد.

 منبع :سلامت نيوز

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.