چگونه از احتمال خيانت همسر جلوگيري كنيم؟

۵ بازديد

تابه‌حال پيش آمده حرف زدن و خنديدن زن و شوهري را ببينيد كه سال‌ها از ازدواج‌شان گذشته، اما انگار اولين روز آشنايي‌شان است؟ بايد گفت، اگر زن و شوهري از انجام دادن فعاليتي واقعا لذت مي‌برند، احتمال اينكه روابط‌شان هميشه قوي و محكم باشد، زياد است.

چه عواملي باعث پايداري رابطه عاطفي مي‌شود؟

همچنين در بررسي‌ها مشخص شده، توسعه‌ي شخصي مي‌تواند كيفيت روابط زوجين را بهبود ببخشد و از احتمال خيانت همسر در يك رابطه عاشقانه بكاهد. در اين مقاله به بررسي رابطه توسعه شخصي و رضايت از رابطه خواهيم پرداخت و خواهيم گفت چگونه مي‌توانيد احتمال خيانت همسر را كاهش دهيد.

 

تفريح در كنار هم، تداوم رابطه

گذراندن لحظات مفرح در كنار يكديگر، رابطه هاي عاشقانه را قدرت مي‌بخشد. بسياري از زوج‌ها از ابتدا به‌خاطر اين رابطه‌ي عاطفي‌شان را شروع كرده‌اند كه علايق مشتركي دارند. زوج‌هاي شاد در فعاليت‌هاي دو‌نفره‌ي لذت‌بخش، از پياده‌روي گرفته تا گردش در طبيعت و غذا پختن با يكديگر شريك مي‌شوند.

 

حتي زوج‌هايي كه سالگرد ازدواج ۳۰ ساله‌شان را جشن مي‌گيرند، مي‌توانند از فعاليت‌هايي كه از روزهاي اول آشنايي برايشان جذاب و هيجان‌انگيز بوده بهره‌مند شوند. زوج‌هاي قديمي هم با وجود محدوديت‌هايي فيزيكي مي‌توانند ماجراجويي‌‌ها و فعاليت‌هاي داشته باشند كه هر دو از آن لذت مي‌برند.

 

اما چه فعاليت‌هايي مي‌تواند اين نوع هيجان را دوباره به زندگي برگرداند؟ خوشبختانه بنابر بررسي‌ها مشخص شده لازم نيست زوج‌ها حتما چتربازي يا بانجي جامپينگ را تجربه كنند كه بتوانند روابطي پايدار به‌وجود آورند. اين كار مي‌تواند به‌سادگي درخواست رقص دركنار هم باشد.

 

خيانت همسر،راه برخورد با خيانت همسر،راهاي كشف خيانت همسر

 

همسر خود را درك كنيد

ساده به نظر مي‌رسد ولي اصلا ساده نيست. همسر شما انواع تفكرات مخفي و احساسات پنهان را در خود دارد كه از آن‌ها نه با شما و نه با هيچ كس ديگري صحبت نمي‌كند. آن قدر بايد ايمن باشيد كه بتوانيد كاملا به اين افكار و احساسات نفوذ كنيد، اما چگونه؟ صداقت را با محبت و بدون هيچ قضاوتي تبليغ و ترويج كنيد.

 

مواردي را درباره همسر خود پيدا كنيد كه كسي درباره آن‌ها چيزي نمي‌داند. از اين اطلاعات براي هر روز «نزديك شدن» در تجربيات او در روابط، در محل كار و با خود او استفاده كنيد. چيزهايي را سعي كنيد بدانيد كه حتي مادر و نزديك‌ترين دوستان او هم نمي‌دانند. دانستن اين اطلاعات، شما را آن قدر ارزشمند مي‌سازد كه شايد تعداد اندكي بتوانند با شما برابري كنند.

 

اثر سازگاري در احساس رضايت

اين تحقيق، اين نظريه را كه روابط قوي ميان زوج‌هايي شكل مي‌گيرد كه واقعا باهم سازگار باشند، تأييد مي‌كند. مثلا اگر يكي از زوج‌ها وانمود كند به فعاليتي كه همسرش دوست دارد، علاقه‌مند است، نمي‌تواند چنين رابطه محكمي به‌وجود آورد. مثلا اگر او وانمود كند عاشق فوتبال است، اما چيزي از سوپرباول (مسابقه‌ي سالانه‌ي فوتبال آمريكايي) نداند يا به‌خاطر همسرش بگويد، از اردو رفتن لذت مي‌برد اما واقعا اين‌گونه نباشد، نمي‌تواند منجر به رضايت و خشنودي طولاني‌مدت در روابط خود و همسرش شود.

 

زوج‌هايي كه براي حفظ رابطه‌اي مثبت انگيزه دارند، مي‌توانند با شركت كردن در فعاليت‌هايي كه هر دو به آن علاقه‌مند هستند، روابط خود را محكم و قوي نگه‌دارند. زيرا خودبهبودي مي‌تواند رضايت در رابطه را موجب شود. بنابراين شما اگر متأهل هستيد، چه كفش‌هاي باله بپوشيد و چه چكمه‌هاي پياده‌روي يا اينكه دمپايي‌هاي خانه پاي‌تان باشد، مي‌توانيد فعاليتي برگزينيد كه براي هردوي‌تان واقعا جذاب باشد و روابط محكم‌تري براي خود بسازيد.

 

گاهي اوقات به او اجازه بدهيد كه با خودش خلوت كند

ازدواج كردن به معناي از دست دادن آزادي نيست. برخي مردان مرتكب خيانت ميشوند، چون حس ميكنند كه حلقه ي ازدواج يوغي شده كه دور گردنشان افتاده و دارد آنها را خفه ميكند. بنابراين دست به خيانت ميزنند تا دوباره طعم آزادي را بچشند. پس هر از گاهي به شوهرتان اجازه بدهيد كه با خودش خلوت كند. از بيرون رفتن شوهرتان با دوستانش و تفريحات مردانه ي او استقبال كنيد، تا احساس نكند كه در دام افتاده است و هواي فرار به سرش نزند.

 

بيش از اندازه كنترلگري نكنيد

بعضي از ما وقتي وارد رابطه اي ميشويم، بدون اين كه خودمان متوجه باشيم سعي ميكنيم كه طرف مقابل را كنترل كنيم؛ البته نيتمان خير است و فكر ميكنيم كه صلاح عشقمان را ميخواهيم. اين خودراي بودن باعث شكل گيري عادتهاي مخربي مانند شكايت كردن، سرزنش كردن، انتقاد كردن، غر زدن، تهديد كردن، تنبيه كردن و تطميع كردن يا پاداش دادن ميشود كه رابطه را به نابودي ميكشاند.

 

وقتي زني چنين عادتهاي ناخوشايندي داشته باشد، مردش ترغيب ميشود تا هر چه بيشتر از خانه و زن سلطه گرش دور شود، شايد قدري آرامش پيدا كند. اين فراري بودن از خانه زمينه را براي خيانت فراهم ميكند. پس تا جايي كه ميتوانيد از اين رفتارها اجتناب كنيد، هرچند اين رفتارها در ذات زنان ريشه دارد.

 

ستاره باشيد

وقتي كه نيازهاي احساسي و جسماني ما به بهترين وجه برآورده شوند، تمايلي به جست‌و‌جوي آن‌ها در مكان‌هاي ديگر نداريم. برآورده سازي نياز‌ها و خواسته‌هاي همسر و نيازهاي خود را بررسي كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه نقاط ضعف را مرتفع ساخته و درباره آنچه براي احساس رضايت و شادماني نياز داريد، صادقانه رفتار كنيد.

 

خيانت همسر،راه برخورد با خيانت همسر،راهاي كشف خيانت همسر

 

از نق زدن و سرزنش كردن دست برداريد

درست است كه مردها گاهي شلخته ميشوند، جورابهاي كثيفشان را هر جا كه دستشان برسد، پرت ميكنند يا دير به خانه مي آيند و يادشان ميرود كه خريد كنند. به محض اين كه شوهرتان وارد خانه ميشود، به او پرخاش ميكنيد كه: “چرا ساعت ناهاري به من زنگ نزدي؟ همش منتظر بودم، زنگ بزني و بيشتر از ده بار بهت پيام زدم. كجا بودي؟ ديگه منو دوست نداري؟ چرا با من اين كارو ميكني؟”

 

نيم ساعت بعد دوباره شكايت كردن را شروع ميكنيد. اين بار سرش را با غرغرهايتان ميبريد كه اگر فردا ساعت استراحتش به شما زنگ نزند، يعني اين كه شما را دوست ندارد. شوهر خسته تان بعد از شنيدن سرزنش هاي اولتان به اندازه ي كافي بدخلق شده است و ديگر اصلاً حوصله ي شنيدن گله و شكايت ندارد.

 

اگر ميخواهيد شوهرتان را حفظ كنيد، سخت نگيريد. چنانچه عاشق همسرتان هستيد، به او فرصت بدهيد. او يك مرد عاقل و بالغ است و اگر وقتش را داشته باشد، حتماً به شما زنگ ميزند. غر زدن مانند آبي است كه روي شعله ي عشق و محبت بين زن و شوهر ريخته ميشود و باعث ميشود كه همسرتان براي رسيدن به آرامش و راحتي به آغوش زنان ديگر پناه ببرد.

 

به سيم آخر بزنيد

به‌طور مكرر درباره‌ي رابطه‌ي جنسي، فانتزي‌ها و اميال‌تان باهم صحبت كنيد. تفريحات جديد را امتحان كنيد تا در كنار هم سرگرمي، هيجان و خوشحالي را تجربه كنيد. باهم بخنديد، همديگر را غلغلك دهيد، كشتي بگيريد! چيزي متفاوت انجام دهيد. سريالي را در كنار هم تماشا كنيد كه تابه‌حال نديده‌ايد. از زوج‌هاي اطراف‌تان براي ايده‌گرفتن كمك بخواهيد. روش‌هاي جديدي هنگام معاقشه امتحان كنيد. شهامت به خرج دهيد و روشي را كه تا حدي شرم‌آور است امتحان كنيد، اما تا حدي پيش نرويد كه به شخصيت‌تان لطمه بزند يا معذب‌تان كند. كار‌هاي جديد و هيجان‌انگيز در زمينه‌ي احساسي و جنسي تنوع‌طلبي مغز را ارضا مي‌كند و سبب جلوگيري از خيانت مي‌شود.

 

بهترين روش براي جلوگيري از خيانت اين است كه مطمئن شويد رابطه‌تان خيلي باحال است! آن‌قدر جذاب است كه كسي جسارت نزديكي به همسرتان را ندارد. اينكه سعي كنيد هر روز براي همسرتان جذاب باشيد، خيلي از ايجاد ترس، احساس گناه و تهديد كارسازتر است. اگر همه‌ چيز را در رابطه و دوستي‌تان تازه نگه داريد، اين كار مغز را تحريك مي‌كند تا تمركز خود را روي رابطه‌ي اوليه نگه دارد.

 

اگر هم حس كرديد سر همسرتان جايي گرم‌شده و شيطنتي در كار است به جاي تهديد، ترك يا نقد او سعي كنيد با اثبات خود، در اين بازي ناسالم برنده شويد. گاهي بو بردن چنين شيطنت‌هايي به شما قوايي مي‌دهد تا رابطه‌ي خود را به بهترين ازدواج ممكن تبديل كنيد. رشد رابطه به تلاش مداوم احتياج دارد. تمركزتان را روي تقويت خود قرار دهيد، نه روي نگراني بيش‌از‌حد درباره‌ي خطرات احتمالي.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج و همسرداري آن مي توانيد به سايت دكتر بهشتيان مراجعه كنيد.

در سايت دكتر بهشتيان مطالب متنوعي در زمينه هاي روانشناسي مختلف، روانشناسي باليني ، مشاوره روانشناسي ، مشاوره آنلاين ، اختلالات روانشناختي (افسردگي، اضطراب، ترس، پانيك و ...)، هيپنوتيزم ، خودهيپنوتيزم ، هيپنوتيزم بيدار ، مديتيشن ، ذهن آگاهي ، ازدواج ، پيش از ازدواج ، مشاوره قبل از ازدواج ، روابط جنسي ارايه شده است.

اگر به دنبال بهترين روانشناس تهران ، دكتر روانشناس خوب و دكتر هيپنوتيزم هستيد و يا آنكه نمي دانيد به روانشناس مراجعه كنيد يا مشاور يا روانپزشك در سايت دكتر بهشتيان ملاك هاي انتخاب روانشناس خوب و اينكه چگونه متخصص مورد نظر خود را پيدا كنيد، ارايه شده است.

 

منبع: بيتوته

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.