دلايل اختلاف زناشويي بر سر محل زندگي و راهكارهايي براي آن

۵ بازديد

محل زندگي ،از جمله حقوق مشترك زوجين محسوب مي شود . بطور خلاصه و كلي بايد خاطرنشان كرد كه هدف اصلي ازدواج، تشكيل يك محل زندگي مشترك از طرف زن و مرد و زندگي در كنار يكديگر است و در صورتي كه زوجين، جدا از يكديگر زندگي كنند، هدف اصلي از ازدواج و تشكيل خانواده محقق نمي شود.

برخي از زوجين براي محل زندگي مشترك با هم اختلاف هايي پيدا مي كنند

 

با مطالعه اين مطلب ميتوانيد راحت تر اختلافات خود را حل نماييد.

 

1- عدم تفاهم زوجين

هنگامي كه كه زن و شوهري با هم تفاهم نداشته باشند بر سر مسايل بسيار زيادي به مشكل بر مي خورند كه دعوا بر سر محل زندگي هم يكي از اين مشكلات است. چنين زوجيني نمي توانند بر سر مسائل گوناگون به اشتراك و تفاهم برسند و در آينده به احتمال زياد مشكلات بزرگ تري با يكديگر خواهند داشت. پس چنانچه با همسر خود نمي توانيد به تفاهم برسيد و هنوز در آغاز زندگي هستيد بهتر است معيارهاي انتخاب همسر مناسب خود را بازنگري كنيد و با كمك گرفتن از يك روان شناس به فكر راه چاره باشيد.

 

محل زندگي زوجين,اختلاف زناشويي بر سر محل زندگي

 

2- مشكلات با خانواده همسر 

در بسياري از مواقع اگر يك زوج بر سر محل زندگي به تفاهم نمي رسند، به دليل مشكل با خانواده همسر ميباشد . يكي از زوجين مي خواهد كه نزديك به خانواده خود باشد و ديگري به علت مشكل با خانواده همسرش ترجيح ميدهد كه از آنها فاصله بگيرد و زندگي مستقل تري داشته باشد تا از مشكلات دور باشد. گاه اين اختلافات در ازدواج از طرف خانواده ها سبب چنين افكاري ميشود .

 

با وجود تمام اين اختلافات براي آغاز يك زندگي مشترك لازم است كه هر دو طرف راضي باشند، پس اصرار و انكار هر كدام از زوجين تنها به بدتر شدن وضعيت مي انجامد. در چنين شرايطي پيشنهاد ميشود زن و مرد هر دو به شرايط با ديدي منطقي بنگرند و در كنار يكديگر به دنبال راه چاره باشند. لجبازي كردن و رفتارهاي خودمحورانه به روابط شما اسيب بيشتري ميزند .

 

3- دلبستگي بي اندازه به خانواده 

گاه دلبستگي زياد زوجين به خانواده هايشان، امكان دارد آنها را دچار مشكل كند. در اين وضعيت هر يك از زوجين به علت دلبستگي اش مي خواهد نزديك به خانواده خود زندگي كند. در نتيجه با يكديگر به تفاهم نمي رسند و به مشكل بر مي خورند. وابستگي به خانواده تا حدودي قابل درك است و هر كدام از زوجين حق دارند امكان ديدار خانواده خود را پس از ازدواج داشته باشند، ولي زمانيكه اين دلبستگي در حد غير قابل دركي باشد بايد بطور دقيقتر علل آن بررسي و برطرف شود.

 

4- لجبازي همسر بر سر محل زندگي 

لجبازي بين زن و شوهر يكي ديگر از علل مهم بروز مشكلات و اختلافات است. امكان دارد كه هيچ كدام از زوجين با محل زندگي كه همسرش انتخاب كرده مشكلي نداشته باشد ولي فقط بخاطر لجبازي با همسرش با وي مخالفت كند و بخواهد كه محل ديگري را براي زندگي انتخاب كند. در چنين شرايطي به تأكيد بر سر انتخاب محل زندگي بايد علت اصلي ناراحتي و لجبازي فرد را جويا شد. با رفع ناراحتي اصلي لجبازي پايان خواهد يافت.

 

محل زندگي زوجين,اختلاف زناشويي بر سر محل زندگي

 

5- مشكلات مالي و اختلاف بر سر محل زندگي

يكي از اصلي ترين علل تفاوت بر سر محل زندگي مشكل مالي است. در بيش تر مواقع زن، خانه اي را مي خواهد كه همسرش قابليت خريد آن را ندارد. عدم درك خانم از وضعيت همسر بيش تر مرد را در حالت استرس زا و تنش قرار داده و سبب بروز مشكلات ديگر هم ميشود . معمولاً مرداني كه با همسرشان صميميت نداشته و وي را در جريان امورات خود قرار نمي دهند دچار چنين مشكلاتي ميشوند . شكل دهي صميميت بين زوجين ميتواند راهكاري مناسب براي اين زوج ها باشد.

 

6- ويژگي هاي شخصي

اختلاف در ويژگي هاي شخصي و علائق از علل بسيار مهم در بوجود آمدن اين اختلاف است. در اين وضعيت امكان دارد زوجين كاملاً تفاهم داشته باشند، ولي به علل اختلاف در علائق به مشكل بر بخورند. به طور مثال امكان دارد يكي زوجين به محل هاي شلوغ براي زندگي علاقمند باشد و ديگري به محل هاي آرام علاقه داشته باشد. عدم اگاهي از اين تفاوت ها سبب ميشود كه مشكلات بسيار كوچك تبديل به مشكلات بزرگ و جدّي در زندگي شوند. در زمان آشنايي قبل ازدواج بهتر است در مورد تمامي مسايل صحبت شود تا چنين مشكلاتي پيش نيايد.

 

براي جلوگيري از اختلاف بر سر محل زندگي پيش از ازدواج در مورد اين مسأله با هم حرف بزنيد درصورتي كه به نتيجه نرسيديد از يك روان شناس كمك بگيريد. به دليل آن كه اگر اين مشكل را نتوانيد حل كنيد در زمينه هاي ديگر با همسر خود به مشكل بر مي خوريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه زناشويي مي توانيد به سايت دكتر بهشتيان مراجعه كنيد.

در سايت دكتر بهشتيان مطالب متنوعي در زمينه هاي روانشناسي مختلف، روانشناسي باليني ، مشاوره روانشناسي ، مشاوره آنلاين ، اختلالات روانشناختي (افسردگي، اضطراب، ترس، پانيك و ...)، هيپنوتيزم ، خودهيپنوتيزم ، هيپنوتيزم بيدار ، مديتيشن ، ذهن آگاهي ، ازدواج ، پيش از ازدواج ، مشاوره قبل از ازدواج ، روابط جنسي ارايه شده است.

اگر به دنبال بهترين روانشناس تهران ، دكتر روانشناس خوب و دكتر هيپنوتيزم هستيد و يا آنكه نمي دانيد به روانشناس مراجعه كنيد يا مشاور يا روانپزشك در سايت دكتر بهشتيان ملاك هاي انتخاب روانشناس خوب و اينكه چگونه متخصص مورد نظر خود را پيدا كنيد، ارايه شده است.

 

منبع: بيتوته

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.